duminică, 11 mai 2008

Teatru Gaitele

Premiera Spectacol

Teatrul Andrei Mureşanu şi Asociaţia Pentru Comunitate au prezentat aseară (12.05.2008) premiera spectacolului „Gaiţele“, de Al. Kiriţescu, în regia lui Horaţiu Ioan Apan.


Distribuţia: Duţa Guruianu, Nadia Sămărghiţan, Camelia Paraschiv, Mona Codreanu, Claudia Ardelean, Anca Loghin, Ileana Surdu, Nae Croitoru, Valeria Olar, Sergiu Aliuş, Dorin Cioarec, Geo Constantinescu.
Regizorul montarii de la Teatrul „Andrei Mureşanu“, Horaţiu Apan, a declarat că piesa are o rezonanţă extraordinară în contextul dramaturgiei interbelice. „Experienţa de aici, de la Sfântu-Gheorghe, de a monta cu o trupă cu care mă întâlneam pentru prima dată a fost fabu loasă, pe de o parte, dar şi uşor chinuită, pe de alta, pentru că timpul pentru repetiţii a fost foarte scurt. Oricum, „Gaiţele” este un text pe care eu îl iubesc, deopotrivă cu segmentul dramatic din perioada interbelică.
Dramaturgia acelei perioade are o poezie care pe mine mă „tuşează”, mă atinge acea poezie”, a spus Horaţiu Apan. Prezentă la întâlnire, actriţa Duţa Guruianu, interpreta rolului principal, a declarat că ea îşi construieşte personajele după metoda Stanislavski, analizând fiecare fragment, fiecare segment din viaţa personajului interpretat. „Personajele acestei piese îşi relevă mai mult sau mai puţin caracterul de bestii, iar „Aneta Duduleanu”, personajul principal, parcă mai mult decât toţi. Am lucrat mult încercând să scoatem la iveală şi părţile umane ale acestui personaj şi cred că am reuşit, am găsit câte ceva. Veţi vedea la spectacol”, a spus Duţa Guruianu. La întâlnire a fost prezent şi Mădălin Guruianu care a afirmat că Asociaţia „Pentru Comunitate” s-a implicat în producţia spectacolului, iar costurile s-au ridicat la suma de 10.000 de lei. „Am dorit să ne implicăm în această acţiune, deoarece cred că rolul „Aneta Duduleanu” este ultimul mare rol pe care cred că îl va mai face actriţa Duţa Guruianu, ea intenţionează să iasă la pensie în acest an”, a încheiat Mădălin Guruianu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu